Bra Start På Dagen. . .

..eller så inte!
Till att börja med så tittade jag på klockan 03.20 sista gången, klockan skulle ringa 06.45.
Mellan 8 - 9 skulle de vara ett obligatoriskt möte på jobbet och jag skulle sen jobba mellan 11 - 20.30.
Lång dag med lite sömn. Men de räckte inte med de.
Satte mej i bilen (mormors bil som jag så snällt får låna) och skulle brumma iväg till jobbet.
Vad händer? Jaa, just ingenting alls faktiskt. Bilen vela inte starta.. Suck, pust och stön!
Ringer morfar i panik och stackarn får åka ifrån jobbet.
"Opålitlig bil".. jo tack, de kan man väl lugnt påstå!
Nu är jag väldigt kluven, ska jag ta pengarna på sparkontot och köpa en bil för eller ska jag bita ihop
och åka buss. Hade jag bott i Gävle hade jag utan tvekan åkt buss!
Men nu bor jag i lilla skit Sandviken och bussarna går en gång i timmen.
Kruxet är när jag jobbar kväll, vilket jag ofta gör. Då kommer jag att få hänga på Coop i 45 - 50 minuter.
Kul liv? Nä, min dröm är att få resa mycke och ofta.
Jag vill helst ha mina sparpengar kvar för att framöver kunna åka på en riktig långresa =)
Okej, då finns två alternativ:
Bo kvar här och stå ut med att vänta på bussen eller
flytta till Gävle och kunna åka buss smärtfritt.
Har länge funderat på att flytta till Gävle men jag är så feg. Varför egentligen?
Sandviken och alla andra lorthålor finns ju kvar.

Nä, nu ska jag för en gångs skull äta frukost.
Dagen började inge bra och jag längtar tills den är över. "Bara" 12 timmar kvar..

* R.I.P Lasse *


image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0