Och Förresten. . .

Känner att jag vill tillägga några meningar angående mitt sms till chefen imorse.
Min chef visste redan igår att jag inte är pigg och antagligen inte skulle komma idag, så han förstod ju att jag fortfarande mår dåligt och därför inte kom till jobbet. Och har man en sån huvudvärk som jag hade imorse, då kan man knappt prata eller röra sej, därför valde jag att skicka ett sms!
(visst va det också jobbigt och tog tid men det kändes bättre än att ringa)
Vissa arbetsplatser utvecklas till det moderna samhället och nyttjar funktioner som tex sms. Det är ju upp till chefer och anställda att komma överens om hur dom ska kommunicera, vilka alternativ som fungerar.
Det är inte som att slita för Sandvikens kommun där utvecklingen står stilla och består mest av gamla griniga uvar.

Jag blir så irriterad när folk ska "slå en på fingrarna" och tala om att
"så gör man inte"
och dessutom vill framstå som så mycket bättre.
Och väljer man att inte våga stå för det man skriver och vill vara anonym,
då har jag ett litet tips! Skriv inte din mail adress,
absolut inte när den avslöjar både ditt för och efternamn, samt arbetsplats!

Jag hoppas att jag har lyckats förklara situationen lite bättre
(egentligen behöver jag inte ens göra det, men vart så uppretad så jag känner att jag vill) så jag slipper reta upp fler kärringar med "mitt sätt att vara" .




Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, vilken klantskalle som skriver sin mailadress då denna vill vara anonym - men du, det säger väl allt om vilken inteligensnivå personen i fråga befinner sig på...skratt..



SMS är en bra funktion och jag tror de flesta arb.platser som är uppdaterade använder sig av det..

2008-07-01 @ 15:57:43
Postat av: Viktor

Ha ha idag använder samhället sms och mail framför att ringa eller skriva brev. Det har hänt lite sen vi va på månen ;-)

2008-07-01 @ 21:16:56
Postat av: Linda

Kan du inte komma och parta i sandviken på lördag???? Fick du mitt sms?? Pusss

2008-07-02 @ 22:23:38
URL: http://buslinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0