En Paus. . .

Ja jag tar mej en paus ifrån flytt och allt va det innebär!
Nu är det så gott som klart i gamla lägenheten.
Slipper städa och det är jag så jävla glad för, ett stressmoment mindre!

Igår va vi till Ikea och Mio och shoppade.
Köpte ett jätte fint soffbord på Mio och en stor fårskinnspläd på Ikea, i love!
Lägger in några bilder från lägenheten när jag lyckas hitta kabeln till kameran.
Hela lägenheten är vit och det är så fräscht! Det är en jätte fin planlösning och stora fönster, det känns inte alls som en skokartong.
Jag är verkligen överförtjust i vårat nya hem!
Till veckan ska vi välja kulörer till sovrummet och börja måla.
Jag har ett "litet projekt" pågång -
ska göra en sänggavel. Eller jaa, jag ska skissa upp hur jag vill ha den och välja tyg, sen får Viktor göra den. Hehe...
Det kommer att bli så bra här hemma när det är klart.
Men jag är så ivrig, vill att allting ska ske NU, helst NYSS!

Igår kväll åkte vi till Coop och handlade mat. Det lustiga va att några timmar innan på Mio så sa jag till Viktor att jag vill ha en bänk i hallen som man kan sitta på och förvara i. Va får jag syn på inne på Coop om inte en vit låg bänk med sittdyna och förvaringskorgar under! Jag vart i extas -
modellen, färgen och måtten va perfekt! För att inte tala om priset, 399 kr.
På Mio kostade en snarlika över 3000. Väl på plats hemma i hallen gjorde den sej klockren, det ser ut som att den är gjord för att stå just där =)

Usch, fötterna värker och tröttheten smyger sej på.
Jag tror att jag ger mej för idag och fortsätter imorgon med nya friska tag.
Just ja, imorgon är det ju en ny arbetsvecka! Det höll jag på att glömma bort,
är så van med att gå hemma. Jag är faktiskt nervös inför morgon dagen,
jag ska börja sitta i kassan. Själva kassa jobbet är ingen fara, det som känns jobbigt är att räkna upp pengar och kanske (antagligen) behöva prata engelska. Jag vet ju knappt va alla valörer och allt va jobbet innebär heter på svenska! Nåja, jag hoppas att det ska gå bra!

Jag vet inte om någon i vårat "flytt team" läser min blogg men jag vill passa på att tacka alla som har hjälpt oss ihelgen. Det är guldvärt! Tack...
Även ett stort tack till Viktor för den stora, fina blombuketten! Jag älskar dej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0