Jävla Slarvbygge. . .


Jag är så förbannad, arg och less!
Vi har tydligen hamnat i ett rejält slarvbygge, gjort av slarviga hantverkare!
Redan när vi flyttade in fanns en del fel, vissa större än andra.
För tre veckor sen rev dom ju en vägg hemma hos oss, det vart klart i fredags.
Som kompensation ska vi få en fläktkåpa i köket (en väldigt snål kompensation!) .
Nu ska den på plats och det verkar ju inte gå så bra för gubbarna. Krångel hit och dit.
Vart ju rätt paff när arbetsledaren kommer in och granskar en eldragning och säger att
" Nej det här lär ni göra om, inga 'bond lösningar' är tillåtna. Det ska vara riktigt och säkert utfört! " Kan man känna sej trygg?!
Jag frågar en av nissarna över badrummet, toastolen sitter på tok för lååågt och golvet lutar så vattnet rinner utanför duschen och ligger kvar där sen och orsakar kalkfläckar och fula fogar. Va blev hans svar tror ni?
Joo, dom ska riva i badrummet också! In med nytt golv och fixa toastolen
(som sitter fastmonterad i väggen) . Jag trodde jag skulle svimma,
när fan ska eländet ta slut?!
Ja just ja, igår rev dom ju halva parkett golvet för att det va skadat,
lyckades dom lägga det nya utan problem?
Nej... dom la in ett matt golv, vi har blankt. Det va bara att börja om, mohaha...

Nu lär jag ta mej ut innan jag blir toookig.
Ska packa en väska och åka upp till mamma tills dess att dom är klara med badrummet.
Puss & Hej - Irriterad tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0