Livets Dryck. . .





Jag är så beroende av cola sen flera år tillbaka.
Mängden har minskat märkbart, förut bäljade jag litervis dagligen,
nu räcker det om jag dricker en burk. Huvudsaken jag får känna smaken.
Men det är ju varken hälsosamt eller nyttigt. Jag har lagt på mej en del extrakilon,
mycket tack vare colan skulle jag gissa. Tro mej, jag har försökt att sluta dricka cola!
Det är som en drog, ett gift. Dricker jag inte cola så får jag huvudvärk
(eller inbillar jag mej bara?) och blir fruktansvärt irriterad.
Jag har inte pondus nog att stå emot mina sockersug och cola begär.
Men det måste bli en förändring, dels för hälsan skull men framför allt för figurens skull!
Trivs inte med hur jag ser ut nu.
Det är dax att sluta gnälla och istället göra nånting åt saken.



Kommentarer
Postat av: S

Är det inte koffein i cola?

Om det är det så förklarar det ju varför du får huvudvärk.

2008-11-25 @ 12:21:42

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0