Ett Steg I Rätt Riktning. . .


Här händer det grejer!
Va ner på stan igår och kollade upp mina möjligheter till att börja plugga.
Den 24:e börjar jag läsa in gymnasiekompetensen. Va inte riktigt beredd på att det skulle gå så fort! Men ju tidigare desto bättre. Ska börja med matte och svenska och har fram tills den 6/2 på mej att göra klart kurserna.

Jag lär då få skryta med att jag är lyckligt lottad som har hittat en kille som Viktor!
Han är så förstående, ödmjuk och omtänksam. Stöttar mej i mina beslut, uppmuntrar mej till att plugga, ställer inga krav och har heller inga stora förväntingar på mej och mina kommande resultat på proven. "Huvudsaken du gör så gott du kan" sa han igår.
Jag däremot har redan fått ångest så det står härliga till!
Ångest över pengar, det kommer att bli knapert i kassan vilket innebär att jag inte kan hålla på och handla så som jag har gjort sista tiden. Vi kommer inte kunna resa.
Vi har pratat om att köpa hus, hur blir det med den saken nu?
Prestationsångest, orolig för att jag inte kommer att klara av att plugga.
Dessutom ställer jag höga krav på mej själv och är sällan nöjd med mina resultat,
det gäller inte bara pluggandet utan vardagen i allmänhet.

Drömde mardrömmar hela natten. Vaknade gråtandes och livrädd, jag kunde inte avgöra om det va en dröm eller verklighet. Efter några minuter i Viktors tröstande famn vart jag lugn men kunde inte somna om. Vill verkligen inte hamna i den cirkeln igen -
mardrömmar varje natt som resulterar i att jag omedvetet inte vill somna vilket leder till sömnproblem.

Hur som helst, jag är så otroligt tacksam och lycklig över att jag har dej Viktor!
Det hoppas jag att du förstår.









Kommentarer
Postat av: Viktor

Det e klart du ska plugg =) Det där med cash löser sig alltid. Du betyder också jätte mycket för mig! Längtar hem till dig! kram

2008-11-04 @ 14:25:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0