Vem Har Sagt. . .


... att man måste vara som alla andra?


Jag är defentivt inte som alla andra, det tycker jag är tråkigt!
Såå, för att "bevisa" att jag inte är som alla andra så hängde jag upp en stor
julstjärna i vardagsrums fönstret idag, ställde upp en stjärna på fot i köksfönstret,
fixade en adventsljusstake som hamnade på köksbordet och kastade över en glitter girlang över spegeln. Haha!
Märks det att jag inte gillar julen? Jag tar den inte speciellt seriöst.
Ska ställa fram mina fina snöbollslykta, linda en ljusslinga på räcket till våran franskabalkong och köpa mej två amaryllis också, men sen får det vara bra.
Jag slår vad om att det lilla julpyntet som finns här hemma kommer att rivas ner
på nyårsdagen (om jag kan vänta så länge?)

Den julen jag har barn ska jag ta julen på allvar.
Eller om vi flyttar till hus, då vill jag pynta med ljusslingor i trädgården och
en stor julgran inomhus.
Men nu har jag varken barn eller hus så då får man vara nöjd med det lilla
som pyntas här hemma! Tur att Viktor resonerar likadant, min själsfrände.

Jag tror jag tog med "Norrland" ner hit när jag flyttade.
Här är det full snöstorm och massor med snö. I Sandviken är det knappt nån snö alls...


Kommentarer
Postat av: viktor

HA ha så här mycke jul har jag aldrig sett. Känns som om vi bor i en delstat i USA och ska bräcka grannen :)

2008-11-24 @ 21:03:48

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0