Kalla Mej Gärna Gnäll Kärring. . .

Nu va det ett tag sen jag skrev här i bloggen.
Vad har hänt sen sist? Inte mycket.
Eddie och Kenzo, jaa tillslut lyckades vi enas om att katterna ska heta så,
men igår vart jag osäker igen - Kenzo och Gizmo hade varit mycket bättre!
Kan man döpa om katten ännu en gång?!
Hur som helst, dom växer så det knakar och är så gosiga! Väldigt lugna för att vara kattungar, peppa peppa! Idag har vi varit hos veterinären på hälsokontroll och fått konstaterat att grabbarna är friska.


Och annars? Ja vi jobbar och lever som vanligt.
Funderar på att anmäla oss till danskurs men jag törs inte. Det där med sociala aktiviteter är inte min starka sida! Jag vill så gärna men har en spärr inom mej.
Det sägs att man ska utmana sina rädslor, ta tjuren vid hornen men det är lättare sagt än gjort! Men jag tror att tids nog blir det lättare, det går åt rätt håll. Vissa dagar mår jag bra,
andra dagar tar jag två steg framåt och tre tillbaka, vissa dagar vill jag inte ens kliva ur sängen och är less på allt.
Jag har beställt en bok om borderline, för att få en inblick i hur det är att leva med sjukdomen och va man på egen hand kan göra för att underlätta vardagen.
Jag tycker det är intressant, inte bara för min egen skull, jag skulle kunna tänka mej att arbeta med detta. Det finns alltför få människor i den branchen som har egna livserfanheter! Dom flesta har läst i en bok om hur det är att vara deprimerad,
ha tvångtankar, adhd, borderline eller va de nu än är. För att kunna bli psykolog exempelvis så behövs extremt höga betyg, helt sne vridet tycker jag!
Det är väl inte betygen som avgör om du blir en duktig psykolog eller läkare?
Det är väl hur du är som människa som spelar roll? Somliga har "det", andra inte. Likadant inom frisör yrket, du klipper väl inte med betygen?!
Det finns så mycket här i världen jag önskar att jag kunde påverka.
Viktor tycker att jag ska bli politiker, haha, ja det kanske vore nåt?!

Nu ska jag åka och handla lite götta.
Ska passa på att gå in till frissan som klippte och färgade mitt hår och klaga.
Utväxten, eller färgen över huvudtaget, ser för täääskig ut redan!
(det har inte ens gått 3 veckor!)
Kalla mej gnäll kärring men det tycker inte jag är okej med tanke på hur mycket man betalar.





http://primen.bilddagboken.se/p/main.html



Kommentarer
Postat av: Viktor

Vad hade din frisör för betyg..... typiskt MVG barn duktig i teorin men i praktiken så e dom kass... Gav du Gizmo och Kenzo mat i morsse? :p Kram

2008-10-02 @ 14:47:20

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0