Planerar en resa, drömmer mej bort. . .


Sitter på jobbet och väntar på att klockan ska bli 18.00 så jag får åka hem!
Jobbar ett tidigt pass imorgon och är sen ledig i en vecka, najs!
Idag är det jätte lugnt på jobbet vilket ger mer tid till att tänka, drömma sej bort och surfa runt i cyber världen. Jag och Viktor har pratat om att göra en resa i januari/februari.
Helst av allt vill vi åka på en långresa, vara borta i åtminstonde ett halvår, det är drömmen! Men som det ser ut just nu så blir det "bara" en "vanlig resa".
Har kikat på några tänkbara resmål, just nu lutar det åt Venezuela eller Zanzibar.
Tyvärr är det krångligt och dyrt att åka till Zanzibar så det får nog bli på långresan,
om vi nångång kommer iväg på en sån. Men Venezuela är ju inte helt fel!
Det finns så många platser vi vill besöka; Sydamerika, Sydafrika, Usa, Australien...
listan kan göras lång! Det känns som att vi har fått nog av Asien, iaf jag.
Nu vill jag utforska resten av världen! Synd att min stora passion här i livet (resa)
är en dyr sådan.

Idag är en sån dag då jag blir frustrerad av att se alla människor checka in,
växla åt sej valuta, skryta över hur skööönt det ska bli att åka iväg och sen gå genom tullen för att invänta flyget som ska ta dom utrikes.
Jag vill också! Inte blir det bättre av att kunderna retas och jävlas genom att säga "stackars dej som får sitta där inne i glasburen,
jag ska tänka på dej när jag ligger på playan".   TACK, den värmde, verkligen!

Jag är inte bitter... jag är glad för er resinärers skull. *host host*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0