Fucking ösregn

Det känns i fötterna att jag inte jobbat på länge. Fy så svällda och ömma dom är! 
Det har varit fullt ös hela kvällen på jobbet och 5½ timme kändes som 12.
Lagomt tills jag slutade började det spöregna och jag såg ut som en dränkt katt när jag kom hem.
 Att ha blöta jeans på mej är nog bland det värsta jag vet, får panik av känlsan.
Nu har jeansen åkt av och jag ligger i pyjamas på soffan och funderar på om jag ska orka kolla på film eller inte?

Ska göra iordning en fruktsallad så jag har nånting att mumsa på.
Har köpt hem vattenmelon, nektariner, vindruvor, bigarråer, jordgubbar, gul och grön kiwi... lovely! Är grymt sugen på banan och granatäpple men det har jag ju såklart inte hemma!
Jag skulle lätt kunna leva på frukt, om det inte vore så att jag bor i Sverige som knappt har någon mogen god frukt och det lilla som finns är ju så dyrt.
Tänker tillbaka på några av resorna vi har gjort; i Usa fanns den fräschaste och största fruktdisken jag sett, i Bangkok och Kuala Lumpur kunde man köpa alla möjliga sorters frukter för en struntsumma, färdig skuret i påsar om man så önskade.

Kanske jag ska ta ett fotbad?
Ett tips på ett skönt och enkelt fotbad - varmt vatten, olivolja och citron.
Med det lilla tipset tackar jag för mej! Natti natti.


                                                                              



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0