11/6 2009

Hej på er!
Efter två månaders uppehåll är det nu dax att försöka vara lite aktiv i bloggen igen!
Vad har hänt under dom bloggfria månaderna?

Vi va ju till Venezuela i mars. Ett härligt ställe där pärlor och hängmattor fanns att köpa billigt överallt! Invånarna va mycket dåliga på engelska och kåta i dollar. Tid och stress existerade inte, mañana mañana... Romen flödar och dom blandar riktigt starka drinkar!
Bensinen var så gott som gratis - ca 25 öre per liter.
Efter bara några dagar vart jag sjuk och mådde riktigt kasst! Hoppades på att det skulle ge med sej men det vart tvärtom. När vi hade fyra dagar kvar så tillkallades en läkare som konstaterade att jag hade bihåleinflamation, halsfluss och öroninflamation. Great!
Resten av resan tillbringades under ett parasoll med en cola och en karta antibiotika.
I det stora hela så va resan bra men det är inget ställe vi kommer att åka tillbaka till.
Vi söker vidare efter vårat paradis.

Väl hemma i Sverige så va det dax för flytt.
Numera bor vi i en mysig nybyggd trea med perfekt läge och en nio kvadrat stor balkong.
Vi har en egen tvättpelare och sol på balkongen hela dagen. Jag är mer än nöjd!

Och annars då?
Jag jobbar kvar på Statoil men tanken på att börja plugga är lockande.
Behöver dock en spark i arslet så jag kommer igång. Helst av allt vill jag ju vara hemma fru och ha tillgång till ett plastkort med no limits...
Vem vet, en vacker dag kanske jag får vara hemmafru?
(människan lever ju på hoppet sägs det)

Har äntligen köpt en ny mobil! En HTC Touch Diamond 2.
En riktigt vass mobil, i love it!

Det senaste som hänt är väl Viktors lilla överraskning, en resa till USA.
I fredags fick jag reda på att vi åker till Los Angeles, imorgon!
Det ska bli så häfigt, så underbart och så spännande!  Du är bäst älskling! ♥
Vi kommer att lägga upp lite bilder och text här i bloggen under resans gång.
Är det förresten någon som kan tipsa om sevärdheter, boenden eller någonting annat som man absolut inte får missa i LA, Hollywood och Las Vegas med omnejd?

Idag har jag fullt upp med städning och packning.
Ska även klämma in en lunch med bästaste Esra och senare idag mina syskon hit och hämtar katterna. Min stora lillebror har nyligen fått körkort. Kan inte förstå att åren går så fort?
Ikväll så kommer Martina hit och ska vaxa mina ben.
Man lär ju vara fräsch när man ska glänsa i Usa ;)

Nu är det dax att sätta fart om jag ska hinna med allt som ska göras.
Ska uppdatera bloggen så ofta jag kan! Ha det gött allesammans!

Kommentarer
Postat av: Söderlund

Härligt att du är tillbaka efter dessa månaders uppehåll!



Varför bestämde du dig för att börja igen?! :)

2009-06-11 @ 10:29:43
URL: http://robinsoderlund.se
Postat av: Caroline

Va roligt att det är uppskattat med min blogg!

Jadu, varför började jag igen?

Har inget riktigt bra svar på det mer än att orken och lusten inte har funnits under några månader och dessutom tycker jag att jag inte har något bra att skriva om och är rätt kass på att uttrycka mej i ord. Men nu ger jag det ett nytt försök! =)

2009-06-11 @ 11:29:06

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0