I´m in LA, bitch.

Nu har vi lämnat Huntington Beach och är numera i Los Angeles, här ska vi spendera våra två sista nätter. Innan vi åkte mot LA så vela jag så gärna se Hell´s Kitchen.
Knappade in det på gpsen och följde vägbeskrivningen -
gissa om vi vart förvånade när vi kom fram till "Hell´s Kitchen"?!
Det var ju inte alls det HK som jag vela se, det var en mcklubb!
Vart väldigt besviken men lite roligt var det ju faktiskt, vi fick oss ett gott skratt!

Väl i LA så checkade vi in på hotellet och begav oss direkt till Venice Beach.
Hur förklarar man det stället?
Hm... en lång fin strand med massor av utomhusaktiviteter, fin natur, en sidogata med musik och dans (framförd av påtända nötter) mat och konstverk och många knepiga människor!
Är man en "normal" människa som inte sticker ut så är man en konstig människa på Venice Beach. Majoriteten av folket där är punkare, pundare, prostituerade, uteliggare, spådamer, hippies eller medlemmar i någon skum sekt, allihopa väldigt estetiska.
Med andra ord så är stämningen avslappnad och gatan smyckas med alltifrån solglasögon till något annorlunda men färgglada konsthantverk.
Lukten av joint, rökelser och påtända, lortiga hippies sticker i näsan.
Att pundare tigger om pengar till sina droger är inget ovanligt här i USA.
Oftast har dom en handskriven lapp i handen och är så pass väck så man frågar sej på vilken planet dom befinner sej. Några roliga (tragiska?) skyltar har man ju sett -
"Spaceship broken, need parts"
"Give 25 cent 4 weed"
"I´m not gonna lie, i need money for drugs"
"Jesus says that if you give me 1 dollar he will open the door even for you"

Vi har även hunnit med en runda på Ikea. Det såg likadant ut som hemma.
Käkade köttbullar och potatismos till lunch men det var ingen hit.
Längtar faktiskt efter hemlagad husmanskost, här finns mest bara flottig skräpmat.

Imorgon har vi våran sista dag här i USA.
Om vädret är okej så ska vi åka till Venice Beach och sola och bada och på eftermiddagen shoppa. Det finns så mycket man vill göra och se här så skulle det bli dåligt väder så är det ingen katastrof. Jag önskar verkligen att vi fick stanna åtminstonde en vecka till, 
helst ett halvår! Men man får vara glad för det som är och det är jag verkligen!
Nu vet jag att USA verkligen är min grej, hit kommer jag/vi att återvända så snart det finns tid och pengar.

Klockan är snart 23.30,
vi ska mumsa i oss frukt nu och sen sova så vi orkar upp tidigt imorgon.
På tisdag är vi åter i Sverige, har hört att det ska bli fint väder till veckan. I sure hope so...

Bjuder även på några bilder. Puss å kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0