Fy fan för svenska sjukvården!

Idag är jag riktigt irriterad på svenska sjukvården!
På två dagar (idag och igår) så har jag gjort två besök inom sjukvården.

Igår:
Har tid bokad hos en doktor 14.30, ett mycket viktigt besök.
Sätter mig i väntrummet och klockan tickar på... klocka hinner bli 14.50 men ingen doktor syns till. Jag går till receptionen för att fråga om det verkligen är 14.30 jag har tid -
jodå, det stämmer, 14.30 har jag tid.
Återgår till väntrummet och blir sittandes i ytterligare tjugo minuter innan jag ger upp!
Arg som ett bi fräser jag till receptionisten att jag minsann inte har varken tid eller lust att sitta och vänta längre!
Hon ber så hemskt mycket om ursäkt och ringer doktorn som meddelar att inom tio minuter så ska jag få träffa henne. TACK FÖR DET, 
FEMTIO (50!!) MINUTER SENARE EFTER AVTALAD TID!

Idag:
Har tid bokad hos en sjuksköterska 15.30 för provtagning.
Lite smått stressad och väldigt hungrig kliver jag in i väntrummet och tar mej en tidning. Likaså idag, klockan tickar på... efter tjugo minuter försöker jag hitta ett tecken på liv,
inte en människa syns till. Jag var precis påväg ut genom dörren när jag möter en karl som frågade om han kunde hjälpa mig. Jag förklarade situationen och han ringde några samtal och kunde sen konstatera att hon helt enkelt glömt bort att jag skulle komma och hade gått hem för dagen. TACK FÖR DEN!

Vi patienter får ju betala för uteblivet besök men personalen då?!
Jag ifrågasatte om det är rimligt att vänta i femtio minuter eller om det är okej att sjuksyrran "glömmer bort" sina patienter -
till svar fick jag att det är männskligt och ingenting landstinget ersätter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0