Underbara dag!

Regnet öser ner, det blåser kallt och jag fryser ända in i benmärgen,
jag har värk i huvudet och benen... men ändå är det en helt underbar dag!

* Jag har fått pratat av mig, fått höra hur någon annan ser på saker å ting,
fått förklarat, insett, accepterat och tagit ett beslut. Och det känns så jäkla bra!

* Jag har äntligen fått rätsida på min ekonomi och det känns UNDERBART!
Vissa säger att pengar inte gör någon människa lycklig men vet ni vad?
Pengar gör mig lycklig just nu! Nu kan jag lasta ur en stor sten från ryggsäcken, så att säga.

* Jag har bokat tid hos frissan. Det kostar lite mer än hos det flesta andra frisörerna
men jag fick ett väldigt bra intryck av tjejen som ska fixa mitt hår och det mina vänner,
är viktigt för mig! Hellre betalar jag några hundringar extra och blir nöjd än att snåla och bli missnöjd. Ibland måste man unna sig saker.

Jag har levt snålt sista tiden, vissa månader har utgifterna varit större än intäckterna.
Det har varit skit jobbigt! Från att kunna handla hej vilt, utan att tänka på pengar till att
inte ha ett ruttet öre. Under åren har jag utvecklat ett shoppingberoende.
Nu ska jag se till att använda pengarna rätt, prioritera och göra rätt för mig.

Den här hemska perioden hade jag inte klarat lika bra om det inte vore för min älskade Viktor.
Vissa känslor kan man inte sätta ord på, det finns inte ord som kan förklara hur man känner.
Just så är det med mina känslor för dig Viktor. Ord räcker inte till.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0