En fundering angående graviditetsveckorna...

Okej, jag håller om att jag har uppdaterat lite väl mycket idag.
Det finns inget mellanting i mitt liv, antingen så är det bloggtorka eller
så uppdateras det hej vilt!

Jag har dock en liten fundering innan det är dax att göra kväller och det gäller antalet veckor av graviditeten, hur man säger. Har hört att folk säger olika,
"jag är i vecka 15" kan en tjej säga medans en annan skulle ha sagt vecka 16.
Jag blir inte riktigt klok på det här!
Jag och min kollega (som för övrigt har bf exakt två veckor före mig) har diskuterat detta många gånger. Jag säger att jag är i vecka 15 nu och kliver in i vecka 16 på fredag, hon skulle ha sagt att hon är i vecka 16 och går in i vecka 17
på fredag.

Såg att familjelivs graviditetskalender räknar som min kollega gör,
min barnmorska räknar som mig. Hur räknar ni, vad skulle ni ha sagt?
Virrigt värre är det, tycker jag!



På bilden har jag ringat in det jag funderar över.
Det känns så konstigt för jag säger vecka 15.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0