Nya Shrek, i en annan kulört...

Är det inte typiskt?!
Det har varit uppehåll hela förmiddagen och nu, strax innan jag ska gå till bussen, blir det spö regn (monsunregn) och åska!
Måste ner i källaren och leta på min regnjacka.

Känner mig förövrigt som Shrek idag.
Inte enbart för att jag har ett par gröna byxor och grön ögonskugga utan mer för att jag är svullen, speciellt min näsa. Jag uppmärksammade min svullna näsa igår kväll och mer eller mindre panikslagen frågar jag Viktor om även han ser att näsan ser svullen ut. Jag hade ju hoppats och trott att han skulle säga nånting i stil med att "nej älskling, det är bara du som inbillar dig" men det var inte svaret jag fick... han höll med mig om att näsan ser svälld ut!

Vill tvätta bort min makeup, byta om till mina älsklings mjukisbyxor och sen lägga mig på soffan och invänta bättre tider. Medans jag väntar ska jag möla i mig kladdkaka och morötter. Jag lär ju förövrigt bli nya Shrek,
fast med orange hud, med tanke på hur mycket morötter jag äter...



Gummistövlar på och med paraplyet i högsta hugg beger jag mig nu ut i ovädret för ännu en dag på  jobbet. Solong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0