Snacka om att leva i det förflutna...

Vaknade 07.45 imorse av att skyddat nummer ringde mig.
Orkade inte svara och hoppades på att få ett meddelande på mobilsvar.
Jodå, någon minut senare trillar det in ett meddelande. Det var barnmorskan som talade om att mina provsvar har kommit nu och att jag har fått en läkartid onsdagen den 12/8. Men hallå?! Onsdagen den 12:e?

Om inte jag missminner mig så fyller jag år fredagen den 13:e i år, hur fasen kan den 12:e då infalla på en onsdag var min tanke? Yrvaken, strax innan åtta på morgonen, rasslar jag mig ur sängen för att kolla almanackan.
Mycket riktigt så stämde mina aningar om att den 12:e inte kan vara på onsdagen. Ringer upp barnmorskan och frågar hur hon tänkt sig - onsdagen den 11:e eller torsdagen den 12:e? En aning irriterat svarar hon att det är på onsdagen den 12:e. Efter många om och men visar det sig att hon har fjolårets kalender!

Tur att någon (jag) har huvudet på skaft...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0