Hallontårta.

Jag har flängt omkring och hållt igång hela dagen och det känns i kroppen!
Nu har jag gjort mig väl förtjänt av en stunds vila.

Började dagen med provtagning på vårdcentralen, vidare till Ica för att inhandla ingredienser till tårtan som jag senare bakade. Viktor jobbar idag sin sista dag inom tågbranchen, på onsdag återgår han till flygbranchen igen. Och såklart så lär han ju bjuda på en tårta sista arbetsdagen!



Det vart ingen avancerad tårta men den är väldigt god.
Fyllningen består av vaniljkräm på ena lagret och grädde med mosade hallon på det andra.
Ovanpå är det riven mjölkchoklad, choklad doppade hallon och vanliga hallon. Enkelt och gott!

Kommentarer
Postat av: freja

åh, gott!

2010-12-14 @ 12:38:00
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0