Tillbaks till ruta ett.

Vad är det som händer?
Jag verkar återgå till graviditetens första fas. Vaknar tidigt på morgonen numera, klarvaken men illamående. Är sugen på samma saker som i början - fiskpinnar, äppeldryck och vindruvor.

Klockan är strax efter halv sju på morgonen. Jag har legat vaken i en timme och snurrat runt i sängen utan att kunna somna om. Nu har jag gett upp hoppet om att lyckas somna om. Jag är så fruktansvärt törstig, ska bälja i mig äppeldryck och försöka peta i mig en smörgås, lägga mig på soffan och kolla på nyhetsmorgon och hoppas på att somna om en timme till.

Strax dags för sambon att kliva upp. Kanske man ska överraska med tända ljus och framdukad frukost?


Det vart ingen framdukad frukost till sambon men han fick i alla fall 'breakfast to go', frukost på påse, som han kan mumsa på i bilen. Dessutom fick han en smarrig matlåda. Kände mig som värsta hemmafrun när jag lämna över påsen med ätbart och gav honom en puss på kinden ♥

Skippar idén om att försöka somna om, nu ska jag istället försöka hålla mig vaken och förbereda inför dagen = städning, packning och planering.

Kommentarer
Postat av: Jossie - Gravid i v. 31

Åh va mysigt det lät med att överraska sambon sådär. Själv gick jag upp tidigt, med sambon som skulle iväg till jobbet men de visade sig att han va ledig idag :) Förresten så beställde jag de tapeterna du gjort tavlor av - kunde inte motstå, de kändes så rätt ;)

2010-12-23 @ 07:01:15
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: michaela (gravid v37)

Haha...jag var liksom du helt galen i fiskpinnar i början av graviditeten, och ÄPPELJUICE ska vi inte snacka om ;)

2010-12-23 @ 07:54:30
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0