Nästan 20 kilo upp...

Det vart inget förlossningsbrev skrivet idag pga dator haveri på vårdcentralen. Men när jag tänker efter så tror jag inte att jag har så mycket att tillägga utöver det barnmorskan skriver. Jag tar det som det kommer, man har ju inte en susning om hur förlossningen kommer att bli!

Magmåttet mätte 30 cm och hjärtljudet 146.

Passade även på att väga mig och jisses va ovant det är att se så pass höga siffror på vågen! När jag skrev in mig vägde jag runt 47 kilo, nu visar vågen 64 kilo! Inte så konstigt att jag känner mig tung, svullen och får ont i benen - det är nästan 20 extra kilon jag bär omkring på! Jag och Viktor väger nästan lika mycket... men jag hakar inte upp mig på några siffror. I början av graviditeten gick jag ner i vikt och det är ju inte bra. Viktigast är att pyret mår bra ♥
Jag frågade barnmorskan om jag borde börja oroa mig över att jag gått upp för mycket och det tyckte hon inte. Hon anser att det mesta av viktuppgången är vätska och magen och inte en massa 'överflödiga extra kilon'.

Mina prover visade inga vidare värden så imorgon ska jag ta nya prover för att dubbel kolla om dagens värden verkligen stämmer. Förmodligen blir det några fler järninjektioner också kommande veckor. Är så glad att dessa järninjektioner finns, vet inte hur jag skulle orkat utan dem!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ingen fara Carro, jag gick upp nästan 27.. 14kg försvann på 12 dagar! :)

2010-12-10 @ 10:59:01
URL: http://metrobloggen.se/buslinda

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0