Ikea Home Planner

För den som aldrig har rustat ett gammalt hus så kan jag tala om att det är otroligt mycket jobb och det krävs massor med planering! Det är lätt att vara efterklok, man kommer på saker i efterhand som man skulle ha gjort. Men man lär sig av misstagen.

Just nu går jag igenom köket i Ikea home planner.
Det är mycket man ska tänka på för att få det bra, många små detaljer som ska stämma och dessutom finns det regler och bestämmelser för hur man får göra och inte göra.

Jag funderar på om vi inte ska förminska köksön? Måtten vi har nu innebär att det blir en rejäl koloss! Och sen så funderar jag på bänkskiva. Vi hittade en på Ikea som är nästintill likadan som golvet, det kan ju vara snyggt tycker jag. Enhetligt och stilrent, precis som jag vill ha det. Ett annat alternativ är att välja en helsvart bänkskiva. Det skulle också funka!

Väljer vi den svarta så finns den i lager, den andra bänskivan är det 4 - 6 veckors levernstid på vilket innebär att vi får använda spånskivor provisoriskt första veckorna. Alla tankar går till huset just nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0