Tips på koppelträning?

Att skaffa en hundvalp är inte bara en dans på rosor.
Det krävs mycket tid och framförallt tålamod.

Elsa är just nu väldigt trotsig och väldigt tålamodsbeprövande!
Vissa dagar har jag lust att ringa uppfödaren och be henne hämta tillbaka Elsa.
Idag har det varit en sån dag, minst sagt!

Jag/vi försöker verkligen att få Elsa att lugnt och sansat kunna gå i koppel.
Vissa dagar går det hyfsat bra, andra dagar är det stört omöjligt.
Igår gick det ganska så bra, idag inte alls!
Hur tusan ska man göra för att lyckas få hunden att kunna gå i koppel
utan att dra och skutta fram och tillbaka?!

 
Ännu ett misslyckat försök till att få med mig och Elsa på bild.

Kommentarer
Postat av: Nanna

Bli medlem på vovve.net, Rastplatsen, där kan du prata me annat hundfolk och kika runt i forumen och kanske få lite tips.



Hon är ju inte så gammal än, kanske bara är en period som går över? Och så är hon ju pudel = hoppiga och studsiga, så hon har det ju i rasen ;)



Va konsekvent bara och ge inte upp. Kramar

2010-02-03 @ 08:20:23
URL: http://nannalundstrom.blogg.se/
Postat av: Nadja

Dogge är likadan ibland han med. Men man måste tänka på att det brukar ta upp till hela 2 år innan hunden börjar lära sig saker ordentligt..

Misstaget jag gjort för många gånger är att jag inte kan bli "arg" och hårdhänt mot honom.

Men pröva med det några gånger så hjälper det :)

En annan grej jag lärde mig när Dogge va valp: Drar han åt ena hållet, vänd på klacken och dra iväg honom åt andra hållet för att visa vem som bestämmer :)

2010-02-08 @ 19:57:10

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0