Sluta tänka, det är svårt ändå.

Tjenixen!

Idag är en typisk "borderline dag".
Ena stunden glad och rofylld, nästa stund ledsen och orolig. Life is a rollercoaster!
Blir tokig på alla dessa tankar och oro som finns inom mig,
kan ingen komma på ett bra sätt att bli kvitt negativa tankar och oro?

Ibland undrar jag hur fasen man orkar leva med borderline ett helt liv,
eller åtminstonde under en längre period av sitt liv?
För den som inte har borderline är det nog svårt att förstå hur jobbigt det faktiskt kan vara och hur mycket det påverkar livet. Relationer, vänskap, jobb och framför allt en själv drabbas!
(och mycket mer därtill)

Jag har genom åren hittat ett sätt att lindra dessa extremt jobbiga dagar.
Lösningen är städning med musik på högsta volym. Rena rama terapin för en stund!
I perioder kan jag städa ihjäl mig...

"Det är inte lätt när allt vitt färgas svart.
Allting går snett, från ängel till djävul - på högst en kvart."

Kommentarer
Postat av: Nanna

Hej gumman.. En nära vän uppe i Ludvika hade borderline och hon finns inte idag.. Förstår att du har det jobbigt. Tänker på dig. Krama om Viktor och Elsa så ses vi imorn! Kramar

2010-01-08 @ 21:10:56
URL: http://nannalundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0