Vidriga trotsålder!

Go´ middag!

Vilket underbart väder! Hej mitt vinterland, la la la la...
Vaknade imorse och kunde knappt ta mig ur sängen.
Jag har fått grym värk i nacke, axlar och rygg efter gårdagens morgon bravader.

Trots värken så tog jag med mig Elsa på en långpromenad. Det var ingen hit!
Elsa är tokig i snö och kan för övrigt inte gå fint och lugnt i koppel.
Hon hoppade som en galning genom snöhögarna, drog fram och tillbaka för att kunna borra ner ansiktet i djupsnön och liksom gräva sig fram, likt en mullvad.

Min stackars kropp slets fram och tillbaka, kände mig lika ledlös som en trasdocka.
Värken vart såklart ännu mer påtaglig och humöret sjönk rejält!

Det bästa hade varit att haft henne lös men det funkar inte i stan!
Men snart så bor vi i huset med stora naturreservat runt husknuten och
då ska vi träna på att bli en lydig och ordningsam storpudel.



Här var hon varken stor, stark eller envis, lillskruttan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0