Odd Molly, Burberry, Hugo Boss, Ralp Lauren, Gant...


Efter tre dagars jobb är jag nu ledig vilket mina fötter och ben uppskattar!

Det är några som undrar hur jag trivs på jobbet och vad jag egentligen jobbar med.
Jag jobbar på Arlanda i en klädbutik som säljer märkeskläder för herr, dam och barn.
Vi har även väskor, skor, smycken, solglasögon och övriga accesoarer.
Märkena vi säljer är till exempel Odd Molly, Burberry, Hugo Boss, Ralp Lauren, Gant, 
Tiger, Replay, Esperit, Saint Tropez, Lego, Lundmyr of Sweden, Snö och flera andra märken.

Företaget har fyra butiker på Arlanda - 
en i Sky city, en på B piren och två butiker på A piren.
Jag har haft tre dagars upplärning i dessa butiker men är stationerad på våran
nya butik som har invigning idag. Den ligger på F piren och är den mest exlusiva butiken.

Det ska bli jätte roligt att börja i en helt ny butik!
Kommer förmodligen att shoppa ihjäl mig några månader framöver,
det finns så otroligt mycket jag vill ha!
Jag har tidigare aldrig haft ett jobb där man får ha civila kläder,
det har alltid varit uniformer. Det är både för och nackdelar med att inte ha uniform.
Givetvis är det roligt att få klä upp sig, klä sig efter dagsformen men...
det är otroligt skönt att ha uniform också! Man slipper bry sig i vad man ska ha för kläder.
På med uniformen, upp med håret i en toffs och sen är man redo för ett arbetspass.
Smidigt!

Igår jobbade jag på A piren och fick bland annat lära mig att sälja herrskjortor,
inte så lätt som det låter! Det är mycket man ska tänka på.
Var även på barnavdelningen en stund och herrejisses så mycket fina bebiskläder
vi har! Jag vart "en aning" bebis sugen. Hihi...




Den här lappen är uppsatt på alla våra toaletter. Hahaha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0