Besök hos barnmorskan i vecka 32 (31+5)

Idag har jag varit på kontroll hos barnmorskan.
Förutom den vanliga kontrollen så fick jag lämna blodprover för att hålla koll på ferritin värdet och vi diskuterade mycket kring min oro inför förslossningen och första tiden som mamma. Det känns dock inte som att hon tar mig på allvar, tråkigt nog. Jag får en klapp på axeln och några tröstande ord men inte mycket mer än så. Vid nästa träff ska vi börja förbereda min förlossnings plan och där ska det bland annat stå att jag vill stanna åtminstonde ett extra dygn på BB för feedback.

Magmåttet ligger nu på 29,5 cm och hjärtljudet 145.
Kurvan har gått ner lite grann, ligger nu under "normal".
Den 15/12 ska vi på ännu en tillväxtkontroll. Hoppas att lillen växer som han ska och mår bra!
En sak är ju i alla fall säker, mamman växer på bredden och siffrorna på vågen blir bara högre och högre. Snart väger mamman och pappan i familjen lika mycket. Hahaha!

Kommentarer
Postat av: Elin - gravid v.33

Tråkigt att hon inte riktigt tar dig på allvar. Det är ju en stor grej som vi kommer vara med så det vore ju skönt om hon kunde visa lite mer omtanke. Men jag hoppas för eran skull att allt blir bra.



Jag har inte tänkt så mycket på tiden efter faktiskt, mer än att jag längtar. Förlossningen ser jag fram emot, är inte rädd, förväntansfull mer och lite pirrig =)



Kram

2010-11-28 @ 15:39:41
URL: http://bebis2011.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0