Fars dag, dagen då jag saknar det jag aldrig haft.

Hitintills har fars dag inte varit en del av mitt liv. Fars dag har alltid varit lite plågsam, liksom en tagg i hjärtat. Känslor så som hat, besvikelse och ledsamhet har blivit extra starka just denna dag och sårbarheten har ökat. Många frågor och funderingar har det varit genom åren men aldrig några svar...

Från och med nu har denna dag en ny betydelse i mitt liv. Jag ska lägga till en högtidsdag i mitt liv och uppvakta pappan till mitt kommande barn. Vi ska göra det på vårat sätt. Det ska bli våran tradition, min och min familjs tradition. Det som har varit går inte att förändra. Nu blickar vi istället framåt och skapar det liv vi vill ha, med våra förutsättningar. 

Fars dag kommer alltid att vara en dag då jag saknar det jag aldrig haft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0