Behöver hjälp i madrass djungeln!

Ni som har följt min blogg ett tag vet ju att vi håller på att renoverar övervåningen.
Sakta men säkert närmar vi oss ett färdigt resultat men det tar längre tid än va man tror!
Dessutom så är det ett jätte projekt vi dragit igång. Jag tror att jag har nämnt det tidigare i bloggen, förmodligen kommer vi inte hinna klart med övervåningen innan pyret kommer till världen -
tråkigt men sant.

I helgen ska vi göra ett ryck här hemma och fixa inför lillens ankomst.
Eftersom att hans rum förmodligen inte hinner bli klart så får vi göra i ordning en liten hörna på nedervåningen. Det känns jätte trist att inte få pyssla och dona i hans rum men det är som det är med den saken, vi får göra det bästa av situationen.

Vi har en hel del kvar att handla, bland annat en madrass till spjälsängen.
Behöver tips på vart jag kan köpa en bra madrass. Ni som nyligen köpt en madrass, 
vart köpte ni den och hur mycket kostade den?
Kikade på Ikeas hemsida bland annat och dom har ju många att välja på i olika prisklasser.
Den billigaste kostar 89 kronor och den dyraste 799 kronor.


Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Vi köpte vår madrass på Ikea till spjälsängen... Dock har vi inte Ikeas spjälsäng, så madrassen stämde inte in på måtten :/ Men vi har haft den ändå, ligger alldeles tajt liksom, så ner kom den ju iaf, men jobbigt varje gång man ska trä på lakan...

2010-11-25 @ 21:21:52
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Elin - gravid v.33

Vi köpte våran på Babyland, eftersom vi har en liten mindre säng än de normala mått som finns idag, bla. på IKEA så hade vi jättesvårt att hitta madrass. Men på Babyland fanns det, dyr men så fick det bli =)

2010-11-26 @ 07:31:16
URL: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Köpte på Barnens hus.. "Rätt start", passar till Ikea sängarna.. tror den kosta 500-600:-

2010-11-26 @ 10:40:56
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: Malin

Vi köpte madrass från ikea. Stog och kände och klämde på alla madrasserna och det slutade med att vi köpte den dyraste. Fast egenligen tyckte jag inte riktigt att man kände någon skillnad, fast det är ju som vanligt, är man osäker tar man det dyraste. hehe!

2010-11-26 @ 12:26:24
URL: http://malinmalena.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Våran är från Ikea. Eftersom bebisarna/barnen inte väger så mycket under den tiden de ligger i spjälsäng så behöver man inte lägga så mycket pengar på en "super-madrass". Det är bättre att göra det när de kommit upp i åldrarna lite.

Är iaf vad jag har hört och läst :)

2010-11-26 @ 20:06:22
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0