Bluff och båg TV3, eller?

                            Just nu visas Rosa Bandet galan på TV3.
Jag har programet på i bakgrunden som "sällskap" under tiden jag försöker fynda på Tradera. Hörde att dom lottar ut en bil, en sprojlans ny Saab.
Varje samtal kostar 10 kronor och pengarna går ju såklart till Cancerfonden. Tänkte att jag kan ringa två samtal och åtminstonde försöka vinna bilen och dessutom ge ett litet bidrag till forskningen. Gissa om jag vart sur och snopen när jag knappat in telefon numret och en telefonsvarare upplyser mig om att jag kommit till Cancerfonden och att det just nu inte pågår någon tävling. "Försök gärna igen om en stund". WHAT?!
Programledarna står och tjatar om att man ska ringa men det går ju inte!
Har ringt tre gånger och försökt komma fram men får höra samma sak varje gång.

Skulle inte förvåna mig om jag fått betala för samtalen ändå.
I såna fall vart det ett samtal mer än jag tänkt mig. Dom där tiorna är ingenting att bråka om egentligen men jag blir sur, det är en princip sak.
Stå för fan inte och tjata om att man kan vinna bilen när det inte ens går!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0