Finns det någon affär i Uppsala som har börjat sälja lussebullar eller saffransgifflar?!

Numera börjar ju butikerna med julpyntet i september oktober, lite väl tidigt tycker jag. Men om det prompt ska börjas så tidigt, varför inte börjar med allt som hör julen till samtidigt? Jag är så grymt sugen på lussebullar men det finns ju inte i affärerna ännu! Förra året smaskade jag många påsar med saffransgifflar. Ååå, måste nog fråga mormor om hon kan baka några påsar med lussekatter till mig så snart som möjligt.

Skulle kunna göra så gott som vad som helst för att få en lussebulle eller giffel!



Mmmums!!! Förra året åt jag många gifflar för att det är gott.
I år är det ett begär, ett måste, en drog!
När man har en bulle i ugnen är det inte lämpligt att fylla på med fler bullar i magen, onyttigt och farligt för gravidkilona! Just nu är det satsumas som gäller men det begäret börjar mättas. Dax för ett nytt och det verkar ju bli saffran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0