Jorden sedd från ovan.

Igår kväll såg jag en dokumentär på SVT1, "Dox: Home". Den handlade om jorden sedd från ovan, från Sibirien till Las Vegas. En mycket fin dokumentär men med ett viktigt budskap som vi alla borde ta till oss av.

" Världsberömde filmaren Yann Arthus-Bertrand tar oss med på en oförglömlig
resa genom femtio länder för att visa upp en underbar planet i stor fara.
Dokumentären är en visuell njutning som också väcker frågor.
Vad har vi gjort med vår jord?
Och hur lång tid har vi på oss att vända utvecklingen? "


Jag vart så tagen av det jag såg, fick mig en tankeställare.
Vad håller på att hända med jorden? Om det fortsätter såhär,
hur ser det då ut om 50 år?

För den som är intresserad av att se filmen så finns den på Youtube,
sök på "Home".


Bilderna är lånade från svt.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0