Kvällens götta.

Idag har jag varit ledig. Har kollat flera gånger i almanackan,
var nojig att jag skulle jobba men av någon anledning missat det.
Snacka om att inte kunna slappna av.

När jag vaknade kände jag en knöl i svaljet, det gjorde ont när jag svalde och halsen kändes svullen. Inte vart det bättre under dagen, tvärtom - öm i kroppen och tung i huvudet, snorig och fick dessutom en släng av magsjukan.
Nu är jag fryssen och skakis, halsen gör fortfarande ont men i övrigt känner jag mig lite bättre. Orken är som bortblåst så det blir inte många knop ikväll
(den planerade städningen och tvätthögen får vänta tills imorgon) .

Ikväll är Maggan med i programmet "Välkommen hem".
Maggan var dagmamma till mina småsyskon och är en av världens mysigaste människor. Jag ska krypa ner i soffan med en skål risgrynsgröt och en rejäl laddning fruktsallad. Ska tända några ljus och försöka slappna av,
det kan jag behöva!


Mums!



Nu har jag tittat på programmet och det vart skratt varvat med gråt.
Skrattade åt dialekten vi har hemma, har glömt bort hur den låter.
Har jag pratat så?
Grät för att det är så mycket känslor inblandat, både sorg och glädje. 
Inte blir det bättre av att man är en "gravidosaurus".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0