Om man skulle ta och klippa till kanske?

Jag är så sugen på att klippa håret kort.
"Men du har ju kort hår" tänker säkert en del av er. Nej, enligt mig har jag halv kort/halv långt hår, en trist mellan längd. Antingen så klipper jag upp det lite mer i nacken till en mer markerad pagé eller så ännu kortare. Har hittat en bild på Linda Bengtzing där hon har en frisyr som jag tycker är så snygg men jag tror inte att jag passar i det och jag tvivlar starkt på att jag skulle våga klippa kort.
Visst, jag är tuff när det gäller håret, det är ju bara hår och det växer ju ut igen. Rakar ena sidan, byter färg lite titt som tätt och ändrar stil rätt så friskt.
MEN... det här är extremt.



En annan grej som bromsar mig att klippa så kort som på bilden är att jag intalat mig själv att tjejer ska ha långt hår. Det är kvinnligt och snyggt med ett långt och välvårdat hår men vissa passar ju mycket bättre i en kortare frisyr.

Känner jag mig själv rätt så kommer jag att gå och grubbla på det här några veckor, boka en tid hos frissan och lägga fram mitt förslag.
Nappar hon på det så blir det så. Och sen ångrar jag mig...
Hatar att vara velig och mesig men hatar att vara impulsiv också.

Kommentarer
Postat av: Ida

Do it Carro! Du om någon kan bära upp en sån frisyr :)

Och som sagt. Blir de katastorf (som jag verkligen inte tror de blir) så växer de ut superfort :)

2010-09-15 @ 17:26:55
Postat av: Nanna

Vill me! skittuff frisyr ju! Men vet att jag kommer ändra mig direkt =)

2010-09-15 @ 17:31:58
Postat av: Anonym

Gört! Du skulle passa skit bra i denna frisyr! :)

2010-09-15 @ 19:31:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0