Ständig ångest!

Jag kan bli tokig på all ångest som finns inom mig. Det är ångest i så gott som allting jag gör - och inte gör. Idag har jag stark ångest över att lämna Elsa ensam i flera timmar. Ångest för att jag inte är den bästa matten just nu.
Jag vill så gärna aktivera henne mer än jag gör men har helt enkelt inte orken. Hatar mig själv för det.

När jag sätter på mig jackan och ska gå till bussen viftar hon glatt på svansen och tror att det är dags för en promenad. Istället stänger jag dörren framför nosen på henne. Jag ser genom fönstret på dörren hur svansen sjunker och likaså hennes huvud. Sen följer hon mig i alla fönster tills dess att hon inte längre ser mig gå iväg. Det gör så ont i mitt hjärta då!


Älskade Elsa!

Kommentarer
Postat av: linda

snart får hon sällskap varje dag, när bebisen kommer.. då blir man hemma lite mer, och inte behöver gå till jobbet på etttag!

2010-09-17 @ 08:40:28
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: Anonym

Usch, ja sådär brukar jag också känna kring min hund.

Dock brukar jag alltid aktivera henne och leka med henne Innan jag åker iväg på mitt! :) Ska man ha hund ska man sätta den i första han och sig själv sist!



Du kanske ska börja på en aktivitet på brukshundklubben minst en fast dag i veckan så hon får något roligt att göra?

Läser att du arbetar rätt så mycket, sluta med det och umgås med ditt djur istället? :)

2010-09-17 @ 08:55:47

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0