Svenska sjukvården är ett skämt...

Jag är så arg och så jävla less på sjukvården!
Hur svårt ska det vara att sköta sina jobb? Blir så arg när det är vi patienter
som blir drabbade av sjukvårdens misstag och tabbar.
Orkar inte gå in på vad som händer, det är för komplicerat.
Jag slipper läggas in i alla fall, just nu. Men jag kommer förmodligen
bli inlagd inom kort.

Fick dessutom höra ett annat skräck exempel häromdagen.
En vän till mig har haft besvär sen i januari och sökt vård för det, bland annat förstoppning. Efter många om och men så får hon i alla fall veta att hon fått hemorrojder. Hon får ett recept utskrivet och går under behandling men blir inte bättre. När hon några veckor senare uppsöker en gynekolog för sina besvär visar det sig att hon inte alls har hemorrojder, hon har kondylom.
Gynekologen hävdar att en läkare ska kunna se skillnad på hemorrojder och kondylom, inget snack om saken. Ska man skratta eller gråta?
Hur pålitlig är sjukvården egentligen?

Efter läkarbesöket så vart jag på riktigt dåligt humör så då vart det tröst shopping med Sandra. När jag kom hem vart det en tröst pizza och nu ska jag pigga upp mig med lite städning. Ja jag mår oftast bra av att städa, konstigt nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0