Tips för torrisar och gravida!

När jag var hemma hos mamma i helgen så passade jag på att låna hennes badkar. Hade köpt med mig en badbomb från Lush för att lyxa till det lite.
Och visst vart det en gnutta vardagslyx! Önskar att vi hade ett badkar,
då skulle jag använda badbomben en gång i veckan, minst.

Badbomben innehåller bitar av kakaosmör som smälter i vattnet,
det blir som en olja. Jag passade på att skrubba hela kroppen med en frottéhandduk dränkt i badvattnet. När jag klev ur badet var jag mjuk som en babyrumpa och den känslan håller i sig än idag.

Jag rekomenderar den till er med torr hud och framför allt gravida. Kakaosmöret är tydligen bra då det är en extra fuktighetsbevarande ingrediens som mycket effektivt förebygger uppkomst av hudbristningar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du undvika hudbristningar kan jag rekommendera Body Butter eller Stick från Body shop, den med kakao, Har hört fler som sagt att den är super!

2010-09-28 @ 13:58:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0