Graviditeten vecka 24.

På lördag kliver jag in i vecka 24.
Läste lite om just denna graviditets vecka och vart paff över hur stor han har blivit! Cirka 30-32 cm och väger cirka 500-600 gram. Man undrar ju hur han ska få plats inne i magen.

" Hoppande och dykande, rullande och sparkande - barnet rör sig mycket.
Precis när du har tänkt sova, sätter det igång med sin "gympa". Känns det som om barnet rör sig mer än någonsin? Det stämmer. Barnet är som mest aktivt mellan den 24:e och 28:e veckan. Efter det finns det inte tillräckligt med utrymme för alla akrobatiska övningar han eller hon nu är expert på. "



Igår när jag låg i sjukhus sängen och halvsov så vaknade lillen.
Jag har tidigare känt hur han bökar omkring och även sett hur magen rör sig. Men igår va han otroligt aktiv och det kändes och syndes väldigt tydligt! Likaså imorse också, då hade han som vanligt sin morgon gympa men idag mer avancerad tror jag. Jag behöver sällan känna mig ensam ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0