Viggo är en krävande liten krabat, men älskad ändå såklart!

Hallå hallå!
Ännu en dag med strålande sol, underbart! Hoppas att det håller i sig resten av helgen.

Här hemma har vi haft en lugn och mysig start på helgen. Viggo har badat och jag har tagit en dusch, helt ostört. Det är så skönt nu när jag börjar lära känna Viggo och hans signaler, vardagen blir så mycket enklare och roligare. Jag tror minsann att han börjat med några rutiner. Exempelvis så sover han ungefär en timme på förmiddagen efter att ha varit vaken i två timmar. Då passar jag på att städa eller duscha. Igår så gjorde jag rent kylen under tiden han sov (lika bra att passa på nu när den är så tom).

Jag och stor V diskuterade lite igår kväll angående Viggo och hans personlighet. Vi är båda eniga om att han är en rätt så krävande bebis på så vis att han kräver närhet och måste aktiveras/stimuleras konstant. Att lägga honom i babygymet eller sätta honom i babysittern och tro att han ska roa sig själv någon längre stund är bara att glömma! Jag trodde att han skulle gilla att få sitta upp i vagnen, han verkade redo för det, men nej då... vagnen är till för att på promenad ligga ner och sova i anser Viggo.

Jag vill inte att Viggo ska bli "stor" för fort men det blir rätt så jobbigt att ständigt behöva bära honom eller ge honom uppmärksamhet. När Viktor kommer hem från jobbet är jag oftast helt slut i kroppen och även knoppen. Att vara mamma ÄR ett heltidsjobb så ni som anser att vi mammor "bara går hemma om dagarna" kan ju slänga er i väggen!

Någon annan som känner igen sig i det här?

Kommentarer
Postat av: ♥ Elin - Mamma till My ♥

Visst är det krävande att vara mamma, blir oxå irriterad på människor som säger att man bara går hemma hela dagarna och slöar! Herregud, vi har ju ett 24-timmars jobb utan ledighet.



My är inte särskild krävande. Hon kan ligga i babygymmet länge och kolla på alla figurer eller på tv'n. Då hinner jag oftast diska, plocka undan och göra mig iordning. Men just nu tycker jag det är svårt att aktivera dom när dom är så här små.



2011-04-29 @ 13:54:14
URL: http://mysansfamily.blogg.se/
Postat av: Nanna

Mina har heller aldrig gillat gym, gåstolar och allt va det finns. Har också fått bära bära bära. Visst det är jättejobbigt men det ÄR så kort tid!

Barn mår tusen ggr bättre av att prata och bli roade av oss föräldrar än va dom blir av babygym!

Stor kram

2011-04-30 @ 07:07:48
Postat av: frida

Noel har dissat sin babysitter hela tiden, dock har babygymmet börjat funka mer å mer nu, men ja längre än 20 min funkar nog inte :P

Vill att man ska leka med honom isf :p Ligga där själv är inte speciellt kul :P

Vagnen är oxå till för att sova i här.. och då ska den helst rullas hela tiden!

Så man får väl vara glad att han sover hela nätterna för på dagen e de full rulle :p

2011-05-02 @ 01:04:55
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0