Höstjacka.



Härom veckan beställde jag en ny höstjacka till Viggo. Nu har vi testat den och den skickades tillbaka lika snabbt igen. Tuff och snygg jacka, absolut! Men jackan är för stor och motsvarar heller inte mina förväntningar, den känns för tunn och sladdrig.

Ytterkläder till småttingar är inte det lättaste! Vad ska dom ha för typ av ytterkläder i höst? Vilken vinteroverall är bäst? Vilken storlek ska man köpa? Jag har i flera månader kikat på olika alternativ och läst olika omdömen. Har i alla fall bestämt mig för att köpa en Didriksons 1913 vinteroverall till Viggo, jag har hört mycket bra om dem. Höstens ytterplagg blir nog en skaljacka och överdragsbyxa, eventuellt PoP.

Vad tror ni om mina val av ytterkläder? Tips på bra märken mottages tacksamt, eller märken man inte bör köpa. Är dyrare ytterkläder bäst?

Kommentarer
Postat av: Nanna

Trist att vi aldrig ses är det iaf =(

Vilken storlek har Viggo i kläder nu? Kram

2011-08-10 @ 19:36:02
URL: http://familjenhanson.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Maja

jag jobbar som förskollärare och har "doktorerat" i det där med vinterkläder. av erfarenhet så är det viktigare med kläder av märken när barnen kommer upp lite i ålder. det är först då det nöts på ett annat sätt.



jag kommer köra på lindex eller annat billigare denna vintern som kommer och när hon börjar förskolan, nästa vinter. plockar ja fram den tyngre arsenalen och tänker nog också vinterkläder från pop. dyrt men bra!



det beror ju lite på vad man ska göra. ska man upp i fjällen är det kanske en anna femma.. vinteråkpåse till vagnen har vi köpt med...

2011-08-10 @ 22:42:16
URL: http://smileysara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tkr det e jätte onödigt att köpa en sån dyr overall när han e så liten det är absolut inte nödvändigt när dom inte kan gå och när dom e så pass små ligger dom inte i snön på samma sätt säger som hon innan lindex eller h&m funkar utmärkt hans första vinter pop e onödigt dyrt överhuvudtaget tkr jag men didriksson och Everest e kanon när dom blir så dom springer runt i snön.

2011-08-10 @ 23:23:19
Postat av: Sara - Mamma till Maja

ja jag håller med! det är världens djungel!

I övergången precis mellan sommar/höst du vet när det kan vara lite kyligt i luften på morgon/eftermiddag är de där overallerna i joggingtyg TOPPEN! vi hade en sån i skarven mellan vår/sommar. den var underbar! så en sån ska jag skaffa.



Sen när det blir ännu lite kallare fast inte minusgrader så TROR jag att vi kommer köra på tvådelat en lite varmare jacka/fleese och sen fodrade byxor och dubbla strumpor,och en varmare filt. så länge hon sitter i vagnen dvs. börjar hon gå tidigare så vet jag faktiskt inte, då kanske en overall i lite tunnare matereal är bättre.



över lag gillar jag overaller, för då smiter ingen luft in i några glipor vid mage å så. dem tenderar att hålla värmen bättre tycker jag..



Men det är svårt och jag ANTAR att vi kommer köpa på oss grejjer som vi kommer att inse inte funkar i praktiken sen ;) brukar kunna vara så! :)

2011-08-11 @ 07:20:53
URL: http://smileysara.blogg.se/
Postat av: frida

Ja gud de e en jäkla djungel, de jag e mest osäker på är vilken storlken han kommer ha :S Ifall 80 kommer va för stort eller 74 för litet!

Men de blir ingen sån dyr overall från dom dyraste mräkena här denna vintern iaf då de känns onödigt när dom inte är nere och leker på marken på samma sätt som dom kommer vara nästa vinter !:)

2011-08-11 @ 14:54:52
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Stefanie M

Hittade din blogg när jag googlade barnvagnar :) Min son är 5 månader nu (född i mars) och jag har köpt Polarns fleeceoverall med windstopper (till kalla sensommardagar & hösten) sen har jag Polarns vinteroverall när det är lite kallare. Till min första hade jag Lindex vinteroverall (Fix) och den var minst lika bra den också. Eftersom de inte sitter i snön så krävs inte lika mycket av kläderna som sen när de är runt ett. Didriksson är också toppen, har det till min äldsta! Lycka till!

2011-08-15 @ 07:21:36
URL: http://steffiescorner.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0