Kläder.

Efter att ha rensat i Viggos garderob och hängt upp det nya inför hösten och vintern kan jag nu konstatera ännu en gång att jag är sämst på att shoppa! Hur tänker jag egentligen? Tänker jag överhuvudtaget?

Viggo har storlek 74 nu, vissa plagg funkar i storlek 80 också men är en aning för stort. När det var rea så passade jag på att fynda en hel del nytt till Viggos garderob (har även köpt lite nytt från höstens nyheter) och köpte allt i storlek 80 och 86. Han har som sagt 74 just nu och har knappt några plagg alls i den storleken. Om man ändå visste hur länge till han kommer att ha storlek 74, är det någon idé att köpa mer kläder i den storleken? Och storlek 80 och 86, vilken av dessa storlekar kommer han att hoppa över? Ja jag ger mig tusan på att han kommer att göra det bara för att jag bunkrat upp!

Det känns ganska onödigt att ha överdrivet mycket kläder till honom. Vi är oftast hemma och då har han bara blöja eller en body på sig. Till vinter blir det väl ett par byxor också såklart. Han hinner ju inte använda alla kläder jag köper.

Det som saknas i klädväg till Viggo är en helsvart body, en varmare kofta och vantar till hösten. Tunnare mössor har han gott om. Till kalla vintern saknas det en rejäl mössa, vantar och ett par skor. Jag har beställt en höstjacka och ett par höstskor från H&M som jag hoppas ska passa lillen. Vinteroverall är också påväg hem på posten men jag är väldigt skeptisk till storleken...

Jag har väldigt mycket kläder i storlek 62 och 68 som jag ska göra mig av med. Det mesta är sparsamt använt eller till och med oanvänt. Bland annat så är det ett par oanvända uggs från H&M och den omåttligt populära kabelstickade dressen (sparsamt använd grå i storlek 62 och en helt ny och oanvänd vit i storlek 68) från Kappahl. Har även en oanvänd overall från Lindex i storlek 62. Hojta till om ni är intresserade!


Här ser ni några av mina favoriter i Viggos garderob.
De blåa harembyxorna är så mjuka och sköna så dom köpte jag även i ljusgrått.


Kommentarer
Postat av: Malin

Dom växer ju så lite när dom blir äldre, så kläderna används längre.... dotra är 17 månader o har 80/86! Storlek 80 börja vi med i början av året! Vissa plagg i 86 är t.o.m för stora! Kabelstickade dressen är jag intresserad av , hur mkt vill ha? :)

2011-08-19 @ 20:18:16
Postat av: Caroline svarar

Malin:

Vilken dress är du intresserad av? Jag har bara den vita kvar nämligen.

2011-08-19 @ 21:44:18
URL: http://carolineprim.blogg.se/
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Han är ju bara för söt Viggo!! Å vilka fina kläder han fått!!



Men det är som du skriver svårt det där med storlekar när dom växer hela tiden..



Kram kram

2011-08-19 @ 22:01:17
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: Tora & Viggo

Det är nog ett problem som många har! Här har vi helt galet mycket kläder i förrådet som Viggo växt ur och som tur är så kommer det vara loppis nästa helg också (imorgon ska vi bara kolla o fynda) och så ska jag bannemig dra dit med alla hans gamla kläder (och annan skit) och få det sålt. Kanske kan vara ett tips till dig :)

2011-08-20 @ 20:25:07
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0