Bvc snack.

Idag är det äntligen dags att besöka bvc! Jag har sett fram emot just det här besöket halva sommaren. Idag ska vi nämligen träffa våran nya bvc sköterska Mona. Vi har pratas vid på telefonen innan hon gick på semester och hon verkar vara väldigt klok och rar.

Anledningen till att jag har valt att byta sköterska är helt enkelt att våran förra sköterska, enligt mig, inte är lämplig att arbeta med det hon gör. Hon har noll koll på det mesta vad gäller barn (hon svarar alltid med svävande svar, ofta vet hon inte svaret men erbjuder sig att fråga sina kollegor. Frågar mig vad jag själv tror eller säger till mig att googla.) och är kränkade mot oss föräldrar. Att prata om allt annat än just barn är hon jätte duktig på men det är inte det jag vill få ut av min bvc sköterska. Jag vet att jag inte är ensam om att känna som jag gör för denna sköterska...

Jag vill ha någon att rådfråga, någon som bryr sig och kommer med goda råd, uppmuntrar och berömmer. Jag tror och hoppas att våran nya sköterska inte kommer att göra mig besviken!

Det är några som frågat mig hur jag vågar byta sköterska. Jag kan till viss del förstå att vissa tycker att det känns jobbigt men för mig är det inte det. Jag vill vara i kontakt med folk som vet vad dom pratar om och som är positiva i sitt tänkade. För vissa kanske inte bvc sköterskornas råd och stöd är speciellt viktigt, kan tänka mig att man vid barn nr 2 eller flera inte har lika många funderingar osv. Men för mig är det viktigt att ha någon att fråga, bolla tankar, oro och funderingar med. Dessutom ska det ju kännas bra när man kommer på kontrollerna.

Kommentarer
Postat av: Nanna

Bra gjort Carro! Det visar att du bryr dig om dig och ditt barn! Jag gjorde likadant. Stor kram!

2011-08-24 @ 11:58:31
URL: http://familjenhanson.blogg.se/
Postat av: C

Bra gjort att byta. En bvc-sköterska ska ju vara positiv och peppande. Har själv funderat på att byta men det har blivit bättre. I vårt fall verkar det som om hon misstror oss när vi säger att allt går bra.

2011-08-25 @ 21:34:45
URL: http://powerpuffran.blogg.se/
Postat av: frida

De e konstig att de alltid finns en bvc tant på alla bvc som folk oftast inte gillar.. vi har tyvärr en sån på vårat bvc oxå, e såå glad att inte jag fick henne!

Och jag tycker de e jätte viktigt att man trivs me sin bvc tant, ja älskar min å kunde inte fått en bättre :)

Hoppas ni kommer trivas me eran nya ist :)

2011-08-26 @ 18:26:10
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0