Viggo bloggar.

Idag har jag varit på öppna förskolan för första gången. Jag var trött redan när vi kom dit och värre blev det efter en timmes bus och sång. Somnade i mammas famn vilket sällan inträffar annars. Men är man trött så är man! Nästa vecka ska jag se till att vara utvilad tills dess att jag ska träffa mina bebiskompisar igen. 

Efter öppna förskolan handlade vi på Ica. Och eftersom att mamma inte hade min vagn med så fick jag åka i en kundkorg. Det är andra gången jag gör det och jag tycker att det är sååå spännande! Folk i affären tittar på mig och skrattar, tycker att jag är jätte söt. Det bjöds på banan och gul kiwi och jag fick smaka. Det var så himla gott! Mamma köpte hem gul kiwi (och massor med annan frukt, i love fruit!) så det ska jag äta till mellis imorgon.


Mamma knäpper som vanligt massor med kort på mig. Se så cool jag är när jag glider fram i kundkorgen!

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Längtar tills vi ska börja gå på ÖF ugen, men får nog vänta tills minibebis kommit och blivit några veckor iaf

2011-08-18 @ 21:25:10
URL: http://saratilling.se
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

haha va sött! Aldrig sett en bebis sitta i en kundkorg förut, hihi :)

2011-08-18 @ 23:53:01
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Haha, mästare är jag nog inte, men mycket barnmat gör jag ju.. :) Jag har aldrig gjort plommonpuré på första plommon men jag tror att jag har läst någonstans att det blir lite surare än när man gör på torkad frukt - och så har jag också läst att man FÅR söta med socker (riktigt socker) för att få den lite sötare i så fall.

Plommonen borde du nog sölja, skala, kärna ur och sen koka lite snabbt, någon minut iaf, så de blir helt mjuka. Sen borde det bara vara att mixa :)



Plommon kan man kombinera med massa andra frukter, tex - plommon&päron, plommon&äpple, plommon&aprikos och plommon&fikon. Som MAT ska jag nog också försöka få in lite plommon ibland, men jag har inte maträtt på rak arm. Kan tänka mig att plommon passar till viltkött, men hur ofta gör man det till små barn? Plommon med någon typ av nötkött och potatis kan jag tänka mig är en god blandning. Som sagt, jag har inget recept på rak arm men PROVA och sen berätta för mig hur det smakade :)

2011-08-19 @ 11:55:55
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Gülperi

Guddddd va söt Viggo är i kundkorgen!!! Vi hade det jätte trevligt på öppna förskolan. Hoppas ni kommer flera gånger. Vi kan ju annars också träffas någon och barnen kan ha playdate! Även om Emir är lite liten för Viggo att leka med hihihihi.



Gå in och läs min blogg också. Jag bloggar inte så ofta men det händer ibland.

Krammmmmmmmm :D

2011-08-19 @ 16:30:04
URL: http://minbebis.com/blogg/gullan88
Postat av: frida

Hihi dom e ju så söta när dom får åka kundvagn.. Noel tycker de e gör skoj :P



Kiwi har Noel inte fått testa än men de kanske vore något å köpa hem :) Finns ju massor av frukt som man inte tänker på.. dom flesta frukter borde väl barn kunna äta bara att man ska vara lite mer försiktig me vissa? :)

2011-08-21 @ 22:03:00
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0