Somna utan gråt...

De senaste nätterna har varit riktigt jobbiga. Viggo har haft jätte ont i magen och varit jätte ledsen. Ingenting hjälper, han är otröstlig. Han håller igång hela nätterna och somnar tidigt på morgonen. Att planera in någonting före lunch är bara att glömma! Synd tycker jag som väldigt gärna vill gå på babysång med Linda och Majken på fredag förmiddag.

Jag är jätte trött och känner inte för att göra någonting annat än att vara hemma och ta det lugnt. Jag funkar inte som människa just nu. Det blir en ond cirkel (som jag måste ta mig ur!), jag vill umgås med folk men har ingen ork vilket gör att jag blir nedstämd. Får det bara gå några veckor till så tror jag att det blir bättre och lättare när vi kommit in i rutiner osv. Som sagt, just nu är det för lite sömn om nätterna och amning hela dagarna = noll ork och svår planerat.



Började läsa min nya bok igår kväll vid läggdags.
Jag hann läsa tre sidor och sen började Viggo att gråta. Komiskt.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Du, det gör inget att du inte orkar umgås med folk. Det tar på krafterna att ha en bebis med kolik eller vad det nu kan tänkas vara. Novalie hade det dom 2 första veckorna, bara skrek hela nätter och fram till 4-6 på morgnarna. Man får vara hemma och inte umgås med någon. Ta den tid du behöver så kommer det där bli bra tillslut :) Du hinner träffa vänner än.. :) Tänk så istället! Hoppas det blir bättre snart. Kram!

2011-02-16 @ 21:44:00
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: Linda

Precis, man ska inte planera in saker, jag kommer ihåg att när man gjorde det så sket sig allt med planering :) Det är ingen sång på fredag hörde jag heller :/ Så då kan du slappna av på detta stället.. Hör av dig om du orkar ses i övrigt, annars kan vi ta nästa gång ni har vägarna förbi. Kom ihåg att ju äldre Viggo blir desto stabilare blir magen och rutinerna smyger sig på. Det är verkligen en prövning att vara småbarnsförälder, har jag förstått nu! hihi

2011-02-17 @ 07:34:08
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: malin

Men har du provat ge tillägg kanske??

2011-02-17 @ 08:29:08

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0