Frågetecken kring ersättning.

Här kommer en uppföljning på hur det går med ersättningen.

Vi har lagt till ersättning 2 - 3 gånger om dagen i några dagar nu och första dagen gick det kanon och vi märkte en positiv förbättring - Viggo va gladare och sov bättre. Följande dagar har vi inte märkt ett lika bra resultat. Viggo sover oroligt och kräks mycket.

Att han sover oroligt har nog inte med ersättningen att göra, jag tippar på att det hör ihop med den första utvecklingsfasen som sker runt femte veckan. Typiskt för denna utvecklingsfas är att barnet gråter, skriker och vägra att somna.

Viggo har tidigare inte kräkts men gör det nu sen vi började med ersättningen. Kan det vara som så att han får för mycket? Jag tycker det är jätte svårt att veta hur mycket jag ska ge honom.

Vi har köpt Sempers ersättning men jag funderar på att byta till Nestlé. Jag har hört att barnen kan bli hårda i magen av Semper och att Nestlé är snällare mot magen. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Kommentarer
Postat av: Emilie b

Hej carro! var nog dumt och börja med semper william fick typ kolik av de konstant ont i magen och börja skrika i 2månader av de men kan ju varit annat med men dom trodde de, nan har ja kört till wincent men han ha aldrig haft ont i magen men han vägra semper i allting! blanda messmör om han bli hård annars nan är bäst allafall!

2011-02-21 @ 13:07:38
Postat av: Malin

vi hade nestle till Neo.Hörde oxå mer positivt med nestle...Men jag vet faktiskt inte själv..

2011-02-21 @ 13:15:18
Postat av: ♥ Elin - Mamma till My ♥

Vi kör med Nestle's Nan. Jag tycker den är jättebra, och visst händer det att My kräks lite, men inte alls ofta, och det är inga mängder. Hon äter ungefär mellan 100-135 ml varje gång, man får prova sig fram :)

2011-02-21 @ 13:20:46
URL: http://bebis2011.bloggplatsen.se
Postat av: Tessa

När min Kevin va liten.. Så fick Jag göra exakt det du gör nu.. Amma + ersättning.. Han fick för lite mat via mig så ersättning va ett måste.. Å då va han precis som lille Viggo nu.. Kräktes mycket.. Kunde ibland bli fontänspyor.. Å för hans del berodde det mest på att han fick för mycke och ibland åt för fort. Jag körde alltid med Nan (tror att det är sempers). Jag fick ordinerat via barnmorskan hur mycket han skulle ha å hur många ggr/dag. Ring å rådfråga en barnmorska tycker jag =)

2011-02-21 @ 13:45:37
Postat av: Linda

Ja prova att byta ersättningen.. Annars kan det bero på att han spyr upp överflödig mat, för stort hål i nappen på flaskan.. ja det finns mkt som kan orsaka :)

2011-02-21 @ 14:34:09
URL: http://metrobloggen.se/buslinda
Postat av: Sara - Mamma till Alice

När Alice va nyfödd (jag ammade i 3 veckor) så fick hon sempers ersättning, hon kräktes jätte mycket dom första gångerna vi gav henne det. Men vi kom fram till att hålet på flaskan va för stort, så kanske är samma med er flaska.

Vi köpte bara mam-nappflaskor och den minsta nappen, nummer 1 :)

2011-02-21 @ 19:30:33
URL: http://mumandwife.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Vi körde ju ersättning på våran Viggo från det att han var 4 veckor tror ja om jag minns rätt... Han kräktes varje dag och det blev mycket ombyten ;p Frågade BM om det kunde bero på ersättningen (NAN), men hon sa att det inte skulle spela någon roll.. Vi testade byta ändå och när vi börjat med Sempers så kräktes Viggo betydligt mycket mindre, men han slutade inte kräkas, men vi märkte stor skillnad... Så alla barn är ju olika, man får testa sig fram...



Melker kräks nu av bröstmjölken, så frågan är hur det blir sen med ersättning, då kommer han säkert kräkas ännu mer :O



Fast som sagt, alla barn är olika...

2011-02-22 @ 09:57:27
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Sofie

Mina bröst vägrar producera några större mängder mjölk så vi fick börja med sempers ersättning redan när Adele var två veckor. Nu äter hon nästan bara ersättning och har varit stenhård i magen sen en vecka tillbaka. Vi fick rådet av bvc att blanda ut ett mål om dagen med ersättning mot förstoppning som finns på apoteket så nu börjar det bli bättre tror vi. Hade jag vetat det tidigare hade jag nog provat Nestlé.



Kräks gör hon dock bara om hon inte får rapa ordentligt så det har vi inte haft några större problem med.



Hoppas allt går bra annars, helt sjukt att de snart är sex veckor!



Kram sofie

2011-02-22 @ 11:05:52
Postat av: Elin

Alex spydde som en gris av sempers, NAN är bättre, mycket bättre! Godare också om man tänker så, den andra smakar bara surt!

2011-02-22 @ 21:37:48

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0