Söndag.

Även denna helg blev någonting annat än jag hade planerat. Planen för helgen va att städa, städa, städa här hemma och röja bland mina kläder. Jag trodde att vi skulle få avlastning med Viggo en stund igår, därav min planering på att städa och röja, men jag måste ha missuppfattat det.

Jag har i vanlig ordning knappt lyft ett finger här hemma, hinner bara med en del av det allra viktigaste - dammsuga, laga mat, plocka i och ur diskmaskinen, diska nappflaskor... Funderar faktiskt på att anlita en städfirma vid ett tillfälle som får storstäda och putsa fönstren här hemma. Och hur skönt vore det inte att hiva iväg alla kläder (utom favoriterna) och inhandla nya? Jag är expert på att köpa helt fel kläder i fel storlekar, värdelös på att göra mig av med kläder trots att jag inte använder dem. Det ser ut som att jag har en hel del kläder men skrotar oftast omkring i samma kläder.

"Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete".

Kommentarer
Postat av: Tora - Viggos mamma

Ja jisses, det där med att hinna städa är svårare än man kan tro!



Sv: Vår Viggo har också ett jäklans humör, det har han alltid haft iofs. Ser inte så stor skillnad, men jag ser ju att han blir mer och mer envis men det är nog för att han lär sig att ge mer uttryck för det och han kräver mer och mer lek och aktiviteter. Det är mycket mer krävande att underhålla honom nu än innan och han sover inte riktigt lika länge på morgonen nu som han gjorde för ett tag sen - det är inte okej! ;)

att sitta i babysittern har han vägrat sedan ett bra tag tillbaka, det är för tråkigt att sitta still för min virvelvind. Haha!

Tiden går så snabbt, tänk att vi hade gravidmagar för ett år sedan och undrade hur allt skulle se ut detta året :)

2011-06-19 @ 22:33:13
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Maja

Hehe, javisst är det så.

vi bor i gottsunda än så länge men letar hus för allt vi är värda :)

var bor ni? :)

2011-06-20 @ 08:50:01
URL: http://smileysara.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Jag har också funderat på en städfirma, skulle vara så himla skönt. I alla fall att ta en till varje vår så att man får fint till sommaren :)



Kram!

2011-06-20 @ 09:30:28
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Sandra - Gravid i vecka 41

Sv: Ja visst är det spännande :) Jag tycker att det är så komiskt också att vissa läsare och kompisar är mer otåliga än vad jag själv är, haha. Men jag förstår såklart att folk är nyfikna på vem som gömmer sig där inne, jag är så nyfiken jag med!

Vad roligt att höra. Jag tror att våran lilla kommer att komma utan förvarning också :)

2011-06-20 @ 09:53:06
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: Tora - Viggos mamma

Ja Viggo har också alltid älskat att stå upp! Nu rullar han runt som en tok så vänta du, det kommer ;) Själv saknar jag inte magen för 5 öre. Att vara gravid var aldrig min grej, jag trivdes inte alls. För min del räcker det med vår lille Viggo men mannen vill ha fler barn, iaf ett till, så vi får väl se. Hur tänker ni?



Jo vi var på Gran Canaria med lillen när han var 4mån - det gick hur bra som helst! Har samlat lite tips här;

http://glitterfjolla.blogg.se/2011/april/utlandsresa-med-en-bebis.html



kram

2011-06-20 @ 10:03:18
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Postat av: Tora - Viggos mamma

Jadu jag tror det var en salig blandning av anledningar. Jag avskydde att vara "tjock", kläderna passade inte om man kände sig klumpig. Sen avskydde jag alla blickar jag fick - haha! Jag mådde ju dåligt under hela graviditeten med, spydde massor den första tiden och sen blödde jag och hade det jävligt. Var ju sjukskriven hela tiden så jag var ooootroligt uttråkad.

Crohns - vad innebär det? Jobbigt att inte må bra :(

Jaha, det visste jag inte! Då förstår jag att du njöt extra mycket. Är det något ni har kollat upp så ni vet varför det är svårt för er?



jadu, dagen blev inte så bra, men tack ändå. haha! ;D



kram

2011-06-20 @ 15:38:46
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0