Onsdag.

Idag är det inte lätt att vara Viggo (och inte mamma Caroline heller)! Värmen och den kvava luften tar kål på Viggo. Han har inte sovit någonting under dagen vilket gör honom övertrött såklart, hela dagen har han varit gnällig och missnöjd. Han har varit konstant svettig och klibbig och fick till sist värmeutslag. Som om inte det vore nog så la han tre rejäla fontänspyor. Stackars liten!

För att få det lite behagligare här hemma så skickade jag iväg Viggos mormor till närmsta affär för att inhandla en fläkt. Nu står den i sovrummet på full effekt i hopp om att det ska bli lite svalare innan läggdags. Och givetvis är sovrummet det rum som blir varmast i hela huset, är det inte typiskt?

Efter ett svalkande bad, en flaska morotsdryck och mycket vaggande så lyckades Viggo till sist somna i vagnen men vaknade redan efter tjugo minuter. Nu är han dock som vanligt igen, piggelin och glad! Syrran och mamma har åkt hem till Storvik och här sitter jag med Viggo i famnen - trött och orkeslös med huuur mycket som helst att göra! Pjuh!

Nej nu är det dags att göra ett ryck innan den sista gnuttan ork försvinner. Ha en trevlig kväll!


Snuttisen ska helst ligga täckt över ansiktet, än hur varmt det är. Men nej, det gick jag inte med på idag!

Kommentarer
Postat av: Linda

åh vet hur det är med värmen vi har 38 grader inne på dagarna, alice ligger i sin blöja och är helt prickig :( För att få henne att sova på dagarna kör jag in vagnen i vardagsrummet, öppnar balkongen vidöppen och sen vaggar henne där i.. då ligger hon skyddad om det blåser men det blir ändå lite svalare så då brukar hon somna :)

2011-06-08 @ 20:14:41
URL: http://alicemammaa.blogspot.com/
Postat av: i min lilla lilla värld

hihi Så klart. Mysigt att gosa in sig.



3 dagar i veckan blir det gym, men inga pass, bara fria vikter. Och 3 dagar blir det promenad

2011-06-09 @ 08:28:45
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0