Fröken Less...

Idag är jag less och stressad. Har hur mycket som helst att göra men får ingenting gjort! Det ser ut som en svinstia här hemma och jag hatar det!! Jag försöker att hålla efter med städningen men tydligen går det ju inte så bra... har massor med annat som ska fixas också - ta reda på ett berg med kläder, pälsvård på djuren och färdigställa gipsmagen bland annat. På torsdagar är det bebisträff på öppna förskolan, jag hade gärna gått dit idag men tydligen är det väldigt långt att gå och eftersom att jag inte har någon bil så blir vi sittandes här hemma.

Efter lunchen vart Viggo väldigt kinkig så istället för att ens försöka få någonting halvdant gjort här hemma så har jag ägnat hela eftermiddagen åt honom, då är han nöjd och det är viktigare för mig än ett välstädat hem. Ikväll får Viggo vara med sin pappa så jag kan fokusera på städningen.

Just nu ligger lillen och sover på mitt bröst och det är så mysigt! Jag njuter av varje sekund, snart är han för stor för det. Hoppas att ni andra haft en bra dag. Kram på er!

Uppdaterad.

Jag vill förtydliga att jag inte har någonting emot att ta hand om min son, tvärtom, det är det bästa jag vet! Men eftersom att jag inte har några hushållerskor här hemma så måste jag även ta hand om annat än bara Viggo. Jag slipper gärna allt annat och lägger all tid på min son! Men... det funkar ju inte riktigt så och just nu är det ett stressmoment för mig. Jag ligger efter med tvätt, städning och gud vet allt! Dessutom kan det vara skönt med lite egentid men som det är nu kan jag knappt gå på toaletten ifred.

Förhoppningsvis får vi in lite rutiner inom en snar framtid och då blir allting mycket lättare. Ett stort plus är att våren är på ingång vilket kommer att göra i alla fall mig mycket gladare och mer positiv - är så jävla less på snö, slask och kyla!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag vet hur det är.. Är man mamma ska man göra ALLT, är det inte konstigt? Hoppas du mår bra :)

2011-03-17 @ 17:12:07
URL: http://mammatillnovalie.blogg.se/
Postat av: johanna

Håller med Carro...vet hur d är...brukar ta en prommis på kvällarna så man får lite egentid..det är så skönt... han är jätte söt förresten :) Kram Johanna

2011-03-17 @ 17:13:32
Postat av: Anonym

Så är det i början,tyvärr.Gör inte samma misstag som jag gjorte när jag fick barn,hade panik om städningen,tvätten och allt.Du vet hur det gick,hamna på sjukhus i veckor,har man den sjukdomen som jag(Crohns)så ska man inte stressa sig.Njut i stället av den tiden nu när Viggo är liten,städa hinner du sen.Lite skit i hörnerna skadar inte:)Men jag förstår hur man stressar upp sej.Som sagt tar det lungt och sätt gubben på städning:)

2011-03-17 @ 18:01:01
Postat av: frida

Visst får man :D hihi..

Duktiga pojkar vi har :P

Tycker de är tråkigt när folk ska skriva något tyket bara för man skriver lite skryt i sin blogg haha. Men ja folk ska då reta sej på allt, oftast som anonyma oxå ;p



2011-03-17 @ 22:20:55
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0