Jag trodde att jag slapp undan!

I tre månader va jag varit lite nojig över att jag kanske skulle tappa en massa hår i samband med amning och alla hormoner som rusar runt. När Viggo vart tre månader så slutade jag att oroa mig för jag fick höra att om man tappar hår så sker det oftast inom tre månader. "Pjuuuh" tänkte jag och släppte som sagt den tanken. Men...

Igår när jag tvättade håret tappade jag en hel näve med hår! Gissa om jag fick panik? Likaså när jag borsta håret senare under dagen - en stor hårtuss fastnade i borsten.

På onsdag ska jag till frissan (som jag har längtat!) men frågan är ju om jag har några strån kvar på skallen då?

Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Maja

usch ja jag kommer ihåg den paniken. jag tror jag tappade allt utom tio strån på skallen 1 månad efter att jag slutat amma :S

Men till tröst så är håret nu tillbaka till sin forna glans igen tjockt och härligt som jag är van vid. så det kommer säkert tillbaka :) tryck i dig lite extra B vitamin och kisel (finns hos Life bla) så bygger du snabbt upp nytt starkt hår :D

2011-05-23 @ 10:07:43
URL: http://smileysara.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Jolie tackar och bockar :) Vad kul att hon kunde underhålla Viggo lite :)



Vad tråkigt med håret! Jag klarade mig undan för att tappa det tack och lov, däremot så har det blivit väldigt slitet.



Kram!

2011-05-23 @ 14:36:53
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: frida

ja trodde ja slapp undan oxå.. å ja ammar ju inte ens längre.. men på senaste har de börjat ramla av fler hårstrån än innan.. men fick hör att de även kunde komma efter man sluta amma.. tusan oxå! hehe

2011-05-24 @ 01:22:25
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0