Kenzo svanslös.

Nu är Kenzo hemma igen, något groggy men i övrigt i bra skick. Operationen gick bra och Kenzo har numera bara en liten, liten stump kvar. Synd på hans fina ståtliga svans men huvudsaken han mår bra såklart. Svansen hängde ju ner i backen och var bara till besvär för honon, skönt att få bort den! Han hade verkligen tur i oturen.

I två veckor framöver ska han ha en tratt runt huvudet för att minska infektions risken på den lilla stumpen. Han avskyr tratten och har redan fastnat och gått stutt med den flera gånger på olika ställen här hemma. Att äta med tratten på verkar omöjligt så jag får nog helt enkelt ta av den när jag ser att han är vid matskålen och kämpar.

Polisanmälan är nu gjord. Jag tvivlar på att vi någonsin kommer att få reda på vem den skyldiga är men det känns i alla fall bra att ha anmält det.


Kenzo före och efter operationen.
Jag har valt att inte lägga ut bilder på den lilla stumpen då det kanske finns känsliga läsare.

Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Åh, usch då. Det måste vara mycket värre när man själv är spruträdd. Jag är ju inte rädd för sprutor själv men det kändes skitjobbigt att dom skulle sticka Minna. Det känns som att jag som hennes mamma borde skydda henne och inte låta dom göra illa henne, men jag vet att sprutorna är för hennes eget bästa egentligen. Fy vad jobbigt det är!

2011-05-30 @ 17:38:43
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0