Namnsdag och arbetsintervju.

Äntligen helg! Jag uppskattar helgerna så mycket för då är ju Viktor ledig och vi får vara tillsammans alla tre plus att jag får lite "avlastning" här hemma.

Viggo fick ju smaka på gröt för första gången igår och det va ju super smarrigt tyckte Viggo men stackarn fick så ont i magen igår kväll. Nattningen brukar vara enkel och snabb men igår tog det närmare två timmar innan han somnade. När han väl somnade så sov han oroligt och under natten så vaknade han flera gånger (vilket han aldrig brukar göra) och va så ledsen. Dumma magen! Idag fick han en mindre mängd gröt som jag dessutom spädde ut mer så den vart nästan lika tunn som ersättning. Det verkar funka bättre för hitintills har han inte fått ont i magen. Imorgon ska jag blanda i lite blåbärspuré i gröten. Det ska bli spännande att se vad han tycker om det...

Nu till någonting helt annat! I förmiddags for jag in till stan och va på en arbetsintervju. Jag har sökt ett par jobb, mest för skoj skull, och trodde ju verkligen inte att jag skulle få komma på intervju, har inbillat mig att man inte är så attraktiv på arbetsmarknaden som småbarns förälder. Så gissa om jag vart förvånad när företaget kontaktade mig tidigare i veckan?! Jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra om det är så att jag blir erbjuden tjänsten. Jag får helt enkelt klura på det under helgen. Det är ju inte ens säkert att jag får jobbet så jag tänker inte stressa upp mig i onödan.

Nej mina vänner, nu ska jag fira min namnsdag genom att möla grönsaker och vitlöksdipp. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: frida

Åh tack för tipset. .de ska jag kolla upp!! :) Min lille kille är verkligen en kamin haha.. men vill ju inte att han ska behöva visa magen hela kalaset heller, som de lätt blir ifall han inte kommer ha en body under :P

2011-05-21 @ 13:34:03
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Så spännande! Kul att se som sagt hur långt man kan gå ändå! :)



Tråkigt att lillkorven fick ont i magen när det är så gott med smakportioner! Men hoppas det blev bättre i dag!



Ang vår gräsmatta... ha ha.. jorå... den är allt också mjuk pga mossa på sina ställen. Men ja.. visst blev den fin UTAN maskrosor! :)

2011-05-21 @ 17:49:08
URL: http://miapiafias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Det här vill jag säga:

Trackback
RSS 2.0